Smary poliuretanowe są najczęściej wybierane do stosowanie w aplikacji smarowanych tylko na etapie produkcji. Dzięki doskonałej odporności na starzenie, szerokiemu zakresowi temperatur pracy, odporności na wodę i na kroplenie są częstym wyborem producentów części mechanicznych w których z różnych powodów nie stosuje zaleca się dosmarowywań.

Popularnym zastosowaniem jest smarowanie przegubów homokinetycznych, łożysk kół czy mechanizmu pasów bezpieczeństwa.

Właściwości:

  • Wyjątkowa odpornośc na utlenienie w wysokich temperaturach pracy
  • Wysoka odporność na obciążenie
  • Doskonała ochrona antykorozyjna
  • Bardzo dobra pompowalność w systemach centralnego smarowania
  • Wysoka stabilność mechaniczna
  • Doskonała zdolność uszczelniająca i odporność na wodę i parę

Nasze smary z powodzeniem zastępują inne smary poliuretanowe oferując tą samą jakość, będąc przy tym bardziej dostępne cenowo.

Ultraplex PU Synt 322 zaprojektowany na syntetycznym oleju bazowym zapewnia pracę w stałych wysokich temperaturach do 200°C i do 200°C chwilowo. Zapewnia poziom jakości ISO-L-XBGIB-2:

Ultraplex PU Synt 322 Metoda Typowa wartość Jednostka
Wygląd beżowy
Penetracja w 25°C ASTM D-217 80 mm x 10 -1
Konsystencja NLGI ISO 2137 2
Punkt kroplenia ASTM D-566 262 °C
Lepkość oleju bazowego w 40°C ASTM D-445 320 mm 2/s
Średnica skazy, test 4-kulowy ASTM D-2266 0,42 mm
Obciążenie zespawania, test 4-kulowy ASTM D-2596 315 Kg
Korozja miedzi, 24h, 100°C ASTM D-4048 1b
Współczynnik prędkości 600 000

Ultraplex PU to seria smarów zaprojektowana na mineralnym oleju bazowym. Temperatury pracy od -20°C do +150°C. Poziom jakości ISO-L-XBFIB:

Ultraplex PU 222 223 4612
Penetracja w 25°C, mm x 10-1 ASTM D-217 280 240 300
Zmiana penetracji po 105 udeżeniach, mm x 10-1 ASTM D-217 315 270 325
Konsystencja ISO 2137 2 3 1-2
Średnica skazy, test 4-kulowy, mm ASTM D-2266 280 0,41 0,41
Separacja oleju po 24h w 100°C, % ASTM D-6184 1,2 0,87 1,28
Temperatura kroplenia, °C ASTM D-566 280 249 273
Lepkośc oleju bazowego w 40°C ASTM D-445 220 220 460
Współczynnik prędkości 800 000 800 000 400 000

Masz pytanie? Napisz do nas: